Damiëten figuren lehen erakusketa duela hamar urte izan zen Dordrecht hirian, Herbeheretan. Arte House-ko zuzendariak hala idatzi zuen: “Txotxongiloak eta dekoratuaren zati bat ikusi nituenean, liluratuta gelditu nintzen, nahiz eta ez nekien zeri begira ari nintzen. Oraindik ere, nire esku artean ditudan arren, zaila egiten da azaltzea nondik datorren erakargarritasun hori”.
Esan liteke ia ezer erabili gabe sortzen direla: kartoi zatiak, alanbreak, lumak, etxean kasualitatez aurkitzen ditugun objektuak, hala nola, kanpaia bat, abaniko bat edo fruta pieza bat…
Material “pobre” horiek azken batean apartak eta garestiak bihurtzen amaitzen dute eta apaintzeko objektu izateaz gain, arte primitiboarekin erlazionatzen dira, erritual bitxi batzuen objektu magikoekin.
Material ezberdinen uztarketa espontaneo honek fantasia surrealistak sortzen ditu ikuslearengan. Baliteke ikusleak magikoa eta primitiboa den guztia haur txikien barne-munduarekin lotzea; izan ere, artista askoren inspirazio-iturria da. Songinkeriaren aurak ez du aldatzen txotxongiloen irudi barregarri hori, nahiz eta ondo gordeta izaten ditugun izu, beldur edo tentsio sentimenduak sorrarazten dituen. Txotxongiloek berezi eta alaiak izaten jarraitzen dute. Hau da, nire iritziz, Van Dalsumen obratik begirada ez kentzearen arrazoia, nahasketaren zentzugabekeria da. Plazerari, materialen erabilerari eta sentimenduei dagokienez, ez dut alde handiegirik ikusten margolan edo eskultura batekin alderatuz gero. Horregatik, testuinguru artistiko batean erakustea aukera ezin egokiagoa da.